فناوریهای شناختی| مدیران با مبانی عصبشناسی سازمانی آشنا میشوند
کتاب عصب شناسی سازمانی، منتشر شده است تا زمینه را برای آشنایی پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان از جمله مدیران سازمانها با مبانی و مفاهیم عصب شناسی و علوم شناختی آشنا شوند.
این کتاب در دو بخش مبانی نظری و بخش مبانی کاربردی ساماندهی شده است که در بخش مبانی نظری و در فصل اول به اهمیت و همچنین سیر تکوین مفهوم عصبشناسی سازمانی، در فصل دوم و سوم به ساختار و شیمی مغز به زبان ساده و قابلفهم برای مدیران و علاقمندان موضوع و در فصل دیگر به مبحث جذاب نورون های آیینه ای و تاثیراتش بر رفتار سازمانی اشاره شده است.
فصل پنجم کتاب با عنوان عصب شناسی جنسیت منابع انسانی درپی نگاهی صحیح و واقعی به جنسیت اختصاص دارد تا درحوزههای مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی وتحول آگاهانهتر تصمیم بگیریم و انتظارات معقول از کارکنان داشته باشیم.
فصل ششم کتاب به عصب شناسی محیطکاری پرداخته و آثار محیطکاری بر شیمی و ساختار مغز بررسی شده است. آثار محیط فیزیکی مثل نور، رنگ، بو، صدا، دما، تصویر و محیط روانشناختی از قبیل سطح روابط، حمایت، امید، قدردانی، نشاط بر مغز براساس یافتههایی کاملا تجربی عنوان گردیده است.
هفتمین فصل از این کتاب به محیط های کاری دوستدارمغز پرداخته است. اینکه مغز مدیران و کارکنان در چه محیط های کاری، تجربه پاداش حداکثری و تهدید حداقلی دارند.
بخش دوم کتاب شامل سه زیر بخش سطح فردی، سطح بین فردی و سطح سازمانی است و به مباحث تخصصی و کاربردی میپردازد.
مولف در این کتاب کوشیده است تا تالیف و تدوینی جامع برای حوزه مدیریت مبتنی بر علوم اعصاب و عصب شناسی سازمانی فراهم آورد و از منابع متعدد، متکثر و جدیدی نیز استفاده نماید.
این کتاب توسط کیومرث احمدی تالیف و از سوی موسسه انتشاراتی ترمه با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتشار یافت.
مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
#
Send to friends